בעידן המודרני, עומדים בפני המשווק הדיגיטלי לא מעט ערוצי התקשרות מול הלקוח. באמצעות הערוצים האלו, הוא יכול לייעד מסרים שיווקיים לקהל הלקוחות, להגביר את המודעות שלהם למותג, לנהל קמפיין המרות שיסייע לו לבנות רשימה של מתעניינים בשירות או מוצר מסוים ועוד.
במאמר הזה נרצה להתמקד בערוץ המייל, ובפרט ביתרונות שמספקת לנו בניה נכונה ומדורגת של רשימת תפוצה בעסק.
כדי להבין טוב יותר מהם היתרונות שיכולה לספק לנו בניה של רשימת תפוצה, וכיצד היא תוכל לשפר את האפקטיביות של הקמפייניים השיווקיים בעסק, ננסה ראשית להבין מדוע ערוץ המייל הוא עדיין ערוץ שיווק פופולרי, גם אחרי שנים רבות שבהן הוא נמצא בשימוש, ואיך הוא, ביחד עם קידום אורגני – הוא אחד הערוצים המביאים את הלידים האיכותיים ביותר לעסק.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
היתרונות המרכזיים של שימוש במייל כערוץ שיווקי
כאמור, היום עומדות בפני בית עסק שמעוניין לשווק לקהל הלקוחות שלו ערוצי שיווק רבים ומגוונים, אשר כוללים שיווק ברשתות חברתיות, שיווק במנועי החיפוש בצורה אורגנית או ממומנת, רכישה של כתבות יחסי ציבור, באנרים, דפי נחיתה ועוד ועוד.
ומול כלל ערוצי השיווק האלו, ערוץ השיווק במייל, למרות שהוא אחד הותיקים, נחשב עדיין לערוץ אפקטיבי מאוד. מדוע? ראשית, משום שלקוחות פותחים את שירות המייל שלהם כאשר הם במצב תודעתי שבו יש להם זמן למסרים מורכבים. לא תמיד זה המצב בעת שיטוט ברשתות החברתיות או בעת ביקור באתרי תוכן עמוסים במיוחד. שנית, בעת השימוש במייל בדרך כלל לא נחשף הלקוח לתכנים רבים ומתחלפים המוצגים לו באופן מתמיד. בנוסף, מייל ממתין בתיבה ללקוח עד שזה בוחר לקרוא אותו, וזאת בניגוד לקמפיינים שבהם אם מסר שיועד ללקוח לא קיבל את תשומת הלב הראויה, הוא כבר אבוד.
אז מה ניתן לבצע באמצעות שימוש נכון ברשימת תפוצה?
רשימת תפוצה היא כלי רב עוצמה שמאפשר למשווקים להגביר את האפקטיביות של תהליך השיווק שלהם, לשפר את המדידה שלו, ולקבל החלטות מושכלות על טיוב שלו. הנה רק חלק מן הפעולות שתוכלו לבצע באמצעות רשימת תפוצה בעסק:
יצירת תזכורות אודות הקיום שלכם
חשוב יהיה להבין שמסר שיווקי שתייעדו למי מן הלקוחות שלכם, לא חייב להיקרא בשלמותו על ידי הלקוח כדי לבצע את העבודה. לעיתים, הלקוח, שכבר מכיר את השירות שלכם ואכן זקוק לו, צריך בסך הכל סוג של תזכורת לקיום שלכם כעסק כדי להתקשר מולכם. יצירת מייל שיווקי שנשלח לרשימת תפוצה יכולה לתפקד במקרים רבים כסוג של שעון מעורר, ולהזכיר ללקוח שהוא זקוק לשירות שלכם, גם מבלי שזה יקרא ולו מילה אחת מן המייל ששלחתם לו.
הודעה על השקה של מוצר חדש
באמצעות מייל שמיועד לרשימת תפוצה ספציפית, תוכלו ליידע את חברי הרשימה על השקה של מוצר או שירות חדש, מבלי להטריד את כלל הנמענים הפוטנציאלים שלכם בעסק. קיום רשימת תפוצה ממוקדת הוא אקט שיוכל לסייע לכם לחדד ולמקד את המסרים השיווקיים שלכם רק עבור פלח בקהל היעד שהמסרים האלו רלוונטים עבורו.
העברה בין רשימות תפוצה בהתאם להתנהגות הגולש
אחת מן הטקטיקות היעילות ביותר בעת שיווק במייל היא העברת נמענים בצורה אוטומטית בין רשימות תפוצה, בהתאם להתנהגות הגולשים. במה פעולה כזאת יכולה לסייע לכם? ובכן, אם תיראו שלקוח מרבה ללחוץ על קישורים על מנת לקבל מידע בתחום מסוים, תוכלו לצרף אותו לרשימת תפוצה שאליה אתם שולחים מסרים בתחום הזה. אם, לעומת זאת, תיראו שהלקוח אינו טורח לפתוח אף אחד מן הקישורים ששלחתם בנושא אחר, תוכלו להסיר אותו מרשימת התפוצה הרלוונטית, כדי שלא להעמיס עליו באמצעות מיילים מיותרים.
באמצעות העברת לקוח בין רשימות תפוצה תוכלו גם לנהל את השלבים במחזור חיי הלקוח. למשל, רשימת תפוצה אחת תוכל לשמש אתכם לצורך הכנת מסרים לגולשים שאינם מכירים את השירות שלכם וטרם התקשרו מולכם לצורך ביצוע רכישה. רשימת תפוצה שניה תוכלו לייעד ללקוחות חוזרים שכבר רכשו מכם בעבר, היו מרוצים מן השירות, וממתינים שתודיעו להם על מבצעים מיוחדים המתפרסמים מעת לעת.
למידת העדפות המשתמש
באמצעות שיווק במייל, תוך הסתמכות על רשימות תפוצה, תוכלו ללמוד לא מעט על העדפות הלקוח. בפרט, תוכלו להבין מהן השעות הטובות ביותר לשלוח ללקוח את המייל ומתי הוא מעדיף לפתוח אותו (ייתכן שלקוחות עסקיים יפתחו את המייל בשעות העבודה ואילו לקוחות פרטיים יפתחו אותו דווקא בשעות הערב, לאחר שהילדים הולכים למיטה). תוכלו להבין אילו מסרים מדברים יותר אל הלקוח ואילו פחות. אילו תכנים גורמים לו לפתוח קישורים ואילו לא.
האם הלקוח מעורב או שהוא פות את המיילים רק כדי שאלו יחשבו כמיילים שכבר קרא וייצרו לו פחות עומס. בסופו של דבר, כמות הלחיצות של לקוח על קישורים שתשלחו לו במייל, מיקומי הקישורים האלו בגוף המייל, שעות הפתיחה של המייל, המכשיר שבאמצעותו פותח הגולש את המייל – כל אלה יוכלו ללמד אתכם לא מעט על הרגלי השימוש של הלקוח, ובתוך כך, להתאים לו את המסרים השיווקיים הרלוונטיים.
הכנת סדרת מסרים ואוטומציה
באמצעות שימוש ברשימת תפוצה תוכלו להכין מראש סדרת מסרים שהתכנים שלה רלוונטיים לרשימת התפוצה הספציפית אליה ישלחו. סדרת המסרים תפעל בצורה אוטומטית על ידי שימוש במרווחי הזמן שאתם תגדירו. למשל, תוכלו לקבוע שהמסר הראשון ישלח מיידית עם הרישום לרשימת התפוצה, ואילו המסר הבא ישלח כעבור שלושה ימים, וזה שאחריו כעבור שבוע. תוכלו לשלוח מסרים במועדים מיוחדים, כמו חגים או סוף שנה, וגם במועדים פרטיים הרלוונטיים ללקוח, כמו יום ההולדת שלו.
היכולת להניע תהליך של שליחת סדרת מסרים שהוגדרה מראש, מקל באופן משמעותי על תהליך השיווק, הופך אותו לאוטומטי, ואינו מצריך השקעת משאבים מיותרת מצד הבעלים של העסק.
מיקוד בלידים החמים בלבד
יתרון נוסף של שימוש ברשימת תפוצה, הוא היכולת של העסק להתמקד בלידים החמים בלבד. מרגע שנשלחת סדרת מסרים לקהל הלקוחות, טבעי הדבר שחלק יגיבו אליה יותר וחלק פחות. שימוש בערוץ מייל בר מדידה, יאפשר לכם לאתר את קהל הלקוחות שהגיב בצורה טובה יותר למייל, טרח לפתוח את ההודעות השונות ואף עשה שימוש בקישורים ששולבו בגוף המייל, ולהשקיע את משאבי המכירה של העסק בקהל הזה.
עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!
אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
שיווק במייל הוא לעיתים החמצן של העסק ובעלי עסקים רבים לא יודעים לנצל את הפלטפורמות השונות. במאמר הבא נלמד אתכם איך להשתמש בניולטרים ובפרסום בגימייל.
יש לכם ניוזלטר מעוצב שנבנה ב-HTML ואתם רוצים לשלוח אותו באמצעות Outlook? כנסו למדריך הבא ונלמד אתכם איך להעלות לשלוח מייל HTML באאוטלוק בפחות מ-5 דקות.
יש לכם ניוזלטר שבניתם ב-HTML ואתם רוצים לשלוח אותו ב-Gmail? כנסו למדריך הבא ונלמד אתכם את כל הדרכים הקיימות לשליחת מייל HTML באמצעות ג'ימייל.
ניוזלטר (מייל מעוצב) הוא אחד הכלים השיווקיים החזקים ביותר למייל. אם אתם עדיין לא משתמשים בניוזלטר לעסק שלכם כנסו ותלמדו מה זה ניוזלטר ואיך להשתמש בו.